Odbiornik RTL SDR V3 Pro 500 Khz-2 GHz z chipsetem rtl2832 rtl2832u r820t2

  • Cena brutto: 320,00 zł
  • (Cena netto: 260,16 zł)
  • Poleć produkt
Odbiornik RTL SDR V3 Pro z chipsetem rtl2832 rtl2832u r820t2 
500 Khz-2 GHz UHF VHF HF AM FM
W komplecie mała magnesowa antena. 

Doskonały do wielu zastosowań, w tym ogólnego skanowania radiowego, kontroli ruchu lotniczego, radia publicznego, ADSB, AIS, radia trunked, emisji cyfrowej P25, POCSAG, balonów pogodowych, apr, satelitów pogodowych NOAA APT, radioastronomii, monitorowania rozproszenia meteorów, DAB radia.

Ten model wykorzystuje ulepszony tuner R820T2, ma 1PPM TCXO (początkowe przesunięcie 2 PPM, dryf temperatury 1 PPM), ma ulepszone tolerancje komponentów i dobrej jakości złącze SMA F. Jest również wyposażony w oprogramowanie activatable bias-tee obwodu do zasilania urządzeń zewnętrznych, takich jak LNA i aktywnych anten. 


 
SDR V3 Pro współpracuje z wieloma darmowymi programami do obsługi odbiorników SDR, na przykład z SDR Sharp. Dzięki próbkowaniu kwadraturowemu o częstotliwości 3.2MHz w układzie RTL2832U, możliwe jest obserwowanie w programie ciągłego pasma o szerokości 3.2MHz! Rodzaje odbieranych modulacji uzależnione są wyłącznie od możliwości zastosowanego programu.

SDR V3 Pro może być wykorzystywany nie tylko na komputerach z systemem Windows. Z powodzeniem działa również pod Linuxem oraz może być użyty z urządzeniami z systemem Android.

 

Ten odbiornik SDR ma kilka ulepszeń w stosunku do innych konstrukcji, w tym:

R820T2 jako tuner
Oscylator z kompensacją temperatury 1 PPM (TCXO)
Tryb HF poprzez bezpośrednie pobieranie próbek  (może dostroić się do 500 kHz w przeciwieństwie do podstawowych RTL-SDR( 24 MHz).
Aluminiowa obudowa ekranowana  termiczna do chłodzenia pasywnego.
Ulepszona konstrukcja PCB dla niższego poziomu zakłóceń.
Dławik zakłóceń USB, więcej kondensatorów obejściowych i wbudowane ferryty.
Ulepszona ochrona ESD (dodatkowa dioda ESD i dodatkowe ścieżki rozładowania ESD)
Ulepszony obwód wejściowy zaprojektowany do użytku szerokopasmowego (inne modele nadal używają obwodów zaprojektowanych tylko dla DVB-T)

                              
 
CO TO JEST RADIO DEFINIOWANE OPROGRAMOWANIEM (SDR)?

 W konwencjonalnych radiotelefonachi odbiornikach operacje matematyczne wymagane do dekodowania i przetwarzania sygnałów radiowych są wykonywane przy użyciu obwodów analogowych. Ostatnio komputery mają wystarczającą moc, aby wykonywać niezbędne obliczenia matematyczne w oprogramowaniu, stąd termin programo definiowane radio. Doprowadziło to do powstania zaawansowanych radiotelefonów, które wcześniej wymagały złożonego sprzętu analogowego, który można teraz zaimplementować w oprogramowaniu. Zmniejszyło to koszt zaawansowanych funkcji radiowych, takich jak strojenie łączy szerokopasmowych i wyświetlacze kaskadowe.

CO TO JEST RTL-SDR? 

RTL-SDR to wyjątkowo niedrogie oprogramowanie radiowe oparte na donglach odbiorników USB DVB-T TV (Digital HD TV), które mają w sobie układ RTL2832U. Haker sprzętowy Eric Fry, programista sterowników Linuksa Antti Palosaari i zespół Osmocom opracowali własny SDR, polegający na tym że układ RTL2832U ma tryb, który włącza SDR. Dzisiaj, dzięki niestandardowym sterownikom oprogramowania, powszechnie używany tani RTL2832U może przekształcić się w wyrafinowany SDR z funkcjami, które do niedawna kosztowałyby od setek do tysięcy dolarów. Oczywiście wydajność tych kluczy sprzętowych nie będzie pasować do dedykowanego SDR, ale są one bardzo dobre w tej cenie, a prawie wszystkie projekty, które można wykonać za pomocą drogich radioodbiorników lub SDR, można również wykonać za pomocą rtl-sdr. Szerokopasmowy SDR otwiera wiele interesujących potencjalnych projektów i sposobów eksploracji.